30 Mayıs 2011 Pazartesi

Çikolata Günlüğü / Türk Kahveli Bitter Çikolata


O kadar eşsiz bir şeymiş ki yeni bir şey öğrenmek, yeni bir şeyler yaratmak için kafa yormak, sonunda başarmak ve güzel şeyler ortaya koymak…

Her ne kadar evimizde çikolata yapılmaya başlanması 1 seneyi geçiyor olsa da, ben henüz 3 gündür çikolata yapmayı biliyorum. Ama bu öyle bir heyecan ki, hiç denenmemiş olanı denemek istiyor insan. 3 günlük çikolatacıyım ama 25 senedir çikolata yiyorum diyerekten bu işi kıvırabileceğimi içten içe de biliyorum aslında J

Dün ilk defa evde çikolata yaptım. İlk oluşunun şerefine, yeni kalıp kullandım. Formül hesaplamalarını yaptık, işe koyulduk.Karışımı hazırlarken, kaşığı alıp tencerede her çevirdiğimde çikolatamın çok güzel olmasını diledim. Özenle kalıba döktüm, sabırsızlıkla çikolatanın sertleşmesini bekledim.

Çikolata yapımı uzun süren bir proses. Her adımı için bir süre geçmesini beklemek gerekiyor. En son katını attıktan sonra dolaba koydum ve sabaha kalıptan çıkarmak üzere buzdolabına yerleştirdim. Heyecanlı bir bekleyiş, hele ki ilk defa yapıyorsanız…

Annem benden daha heyecanlıymış, meğer sabah daha beni uyandırmadan, saat daha 6 civarlarındayken, ses yapmadan mutfağa gitmiş, kızının ilk eserini merak etmiş. Çikolataları usulca kalıptan çıkarmış, içlerinden rastgele bir tanesini seçip ikiye bölmüş, başucuma bırakmış. Ben annemin mutlu sesiyle uyandım, hiç fire vermedik dedi güler yüzüyle, aferin dedi sonra. Pazartesi gününe kendi yaptığım, mis gibi kokan, içi Türk kahve dolgulu bitter çikolatayla açtım gözlerimi.

Evet Türk kahvesi dolgulu bitter çikolata.

Türk kahvesi, yanında en güzel muhabbetlerin yapıldığı, mutlu anlarda mutluluğu arttıran, üzüntülü anlarda biraz olsun sıkıntıları bastıran, her zaman en içten konuşmalara tanıklık eden, yorgunluk anında yorgunluğu bastıran, keyifli anlarda keyfi katlayan… Sırf hissettirdikleri için mi hayatımda bu kadar vazgeçilmez yoksa gerçekten de lezzeti mi bu kadar eşsiz karar verebilmiş değilim.

Çikolata yapmanın en güzel tarafı ne biliyor musunuz, hiçbir zaman sınır yok. Her zaman denenmemiş tatlar bulabiliyorsunuz. İşte ben ilk çikolatamda annemle yaptığımız Türk kahvesi yanında çikolata ritüelinden yola çıktım. Öyle bir çikolata oldu ki, daha çikolatayı ağzınıza atarken o bitter çikolata kokusunu alıyorsunuz, küçük bir ısırık aldığınızda ise Türk kahvesinin o hafif acılığı ile bitter çikolatanın o yoğun tadının karışımı sizi etkisi altına alıyor. Aşina olduğumuz ve vazgeçemediğimiz iki özel tadın karışımı...

Türk kahvesi yanında yapılan o eşsiz muhabbetlerin yanına olduğu kadar, Türk kahvesi olmadığında canların Türk kahvesi çektiği zamanlar için birebir.

Kahve ve çikolata? Saat kaçta?
flori

1 yorum:

  1. selam,anlattıklarınız çok hoş ama neden yapım resimleri göremiyoruz.

    YanıtlaSil